Week 2: Wat wil ik nou eigenlijk?? - Reisverslag uit Canberra, Australië van Valérie Lynden - WaarBenJij.nu Week 2: Wat wil ik nou eigenlijk?? - Reisverslag uit Canberra, Australië van Valérie Lynden - WaarBenJij.nu

Week 2: Wat wil ik nou eigenlijk??

Blijf op de hoogte en volg Valérie

27 Augustus 2012 | Australië, Canberra

Nou mensen, ze zijn weer een weekje veder. Nog steeds in Canberra, nog steeds bij de soort van familie. Er zijn eigenlijk niet echt veel feitelijke dingen veranderd vergeleken met vorige week. Ik voel me nog seeds alleen (!!!!) en het is hier nog steeds koud (al word het heel langzaam een paar grade warmer).

Nu kun je denken: Wat heb je dan de hele week uitgespookt Valerie??

tja, feitelijk dus niet echt veel. Ik ben een keetje wezen zwemmen (In het nationale olympisch trainingsbad!) en ben wat door de stad gaan fietsen. Niet echt ju van het. Toch was dit een best handig weektje. Ik ben namelijk voor me zelf gaan bedenken wat de fack ik hier eigenlijk uitspook en wat ik wil gaan doen. Waarom wou ik in godsnaam 5 jaar lang perse naar Australië wou.

Een van de antwoord op die vraag is: het uitrijden van mijn confertzone. Wanneer ik me namelijk foutloos alleen kan redden aan de andere kant van de wereld (ik hoop dat het ooit gaat gebeuren) gaat alles wat simpeler en veiliger is veel en veel gemakelijker. Voorbeeld hiervan is de afstand van Amersfoort naar Groningen. Als ik mensen vertel dat ik perse in Groningen wil gaan studeren, roept de helft: Jetje das wel echt een eind uit de buurt. Kijk, als je alleen naar Sydney op en weer kan vliegen, is dat natuurlijk een eitje.
Ook bezit ik een aantal (irritante) eigenschappen/gewoontes waar ik maar niet van afkom. Een voorbeeld daar van is het slecht kunnen maken van keuzes of geen "nee" kunnen zeggen. Nu heb je helemaal geen bal aan dit soort gewoontes in Australië. Je zal namelijk wel moet als je in je eentje rond de wereld zwerft. Dus ik hoop dat na mijn trip die gewoontes (hoopelijk) heb afgeleerd.

Veder ben ik uit gaan zoeken waar ik na Canberra naar toe wil. Er bestond namelijk nog helemaal geen plan. Ik ben 5 jaar lang zo bezig geweest om naar Australië te komen (het halen van 2 examens en het sparen van genoeg geld) dat ik nog niet er over na had gedacht waar ik nou eigenlijk allemaal naar toe wou. Het gevolg hier van is dat nu ik (eindelijk) in Australië ben, Ik in het begin echt volledig dicht klapte. Omdat, ineens alles (maar dan ook echt alles) mogelijk was, was ik het overzicht kwijt (controlfreak, ik weet het!!) en gebeurde er dus helemaal niks. Nu is er een soort van plan en kan ik dus veder.

Kort om, er komt hopelijk een beetje rust in me kop.

Volgende week (is de planning) dat ik de bus pak naar Melbourne, en dus echt (eindelijk) in het Backpackers wereldje terecht kom. Nu veranderd mijn planning dagelijks dus het zou zo maar kunnen dat ik volgende week heel ergens anders zit. Wat wel zeker is, is dat ik er niet beter van word (mentaal gezien) om me nog langer zelf te isoleren (bij familie te gaan zitten).

Dus het word tijd dat ik is wat ga doen!!

  • 27 Augustus 2012 - 11:24

    J. Sietsma:

    Dag Valerie,

    Prachtig om dit te lezen.
    Geniet van het reizen!

    Josha Sietsma

  • 27 Augustus 2012 - 14:49

    Rachel:

    You go girl,
    backpacken is een van de leukste dingen die ik heb gedaan:)
    Genieten en lekker socializen.

    Dikke knuf,

    Rachel

  • 28 Augustus 2012 - 20:29

    Lieske:

    hahaa je zou het ook eens wel ergens een paar weken uit kunnen houden. erg leuk om allemaal te lezen!
    heeeel veel plezier nog! En doe geen dingen die ik ook niet zou doen!

  • 29 Augustus 2012 - 15:46

    Fred:

    Inderdaad Valerie, gaan met die banaan! Onder de backpackers begeven. Juist daar vind je aansluiting en de positieve spanning, van het rond trekken. Je collegea backpachers kunnen namelijk prima vertellen waar het elders in Au. Mooi is om naar toe te gaan! En veilig, indien nodig. En de zomer komt er aan. Groningen is misschien nog ver weg, laat het ook maar even ver weg zijn, want je ma nu, en kunt, genieten van jaloersmakende Australië! Groets, fred

  • 31 Augustus 2012 - 22:01

    Fabienne:

    lieve va,
    k hoop dat.je het daar wel een beetje naar je zin hebt...
    hoop dat je reis wel LEUK word (tuurlijk)
    heel leuk om dit te lezen
    mis je wel hoor.
    ben 31-8 uit brugklaskamp gekomen was super.
    we skypen TUURLIJK!! (hoop ik)

    heeeeel veeel plz.
    xxxx en veeeeeel liefs van fabie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Canberra

Valérie

Ben geslaagd voor mijn havo diploma en wil de weide wereld in. Ik ga voor 7 maanden de oost kust van Australie onveilig maken

Actief sinds 25 Juni 2012
Verslag gelezen: 385
Totaal aantal bezoekers 13466

Voorgaande reizen:

11 Augustus 2012 - 17 Maart 2013

Backpacken in Australië

Landen bezocht: