Week 3: Opzoek naar gezelligheid - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Valérie Lynden - WaarBenJij.nu Week 3: Opzoek naar gezelligheid - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Valérie Lynden - WaarBenJij.nu

Week 3: Opzoek naar gezelligheid

Blijf op de hoogte en volg Valérie

03 September 2012 | Australië, Melbourne

Goed, Nadat ik 3 weken in een iets saai Canberra was blijven hangen, werd het nu dan echt tijd om op eigen benen te leren staan. Ik moest maar is een echte backpacker worden i.p.v een tourist met een backpackers rugzak. Na een ondstuimige (nacht bus) bus rid van acht uur kwam ik vanochtend om acht uur (00:00 Nederlandse tijd) aan in Melbourne. Eerste indruk: Wow! Groot! Heeeel Groot! Melboune heeft ongeveer 3,5 miljoen inwonders en is dus ongeveer 3 keer zo groot als A'dam.

Na een loopje van een kwartier had ik mijn hostel gevonden. Gespannen liep ik naar binnen met de hoop dat het avondtuur nu dan eindelijk toch wel ging beginnen. Labiel van de wenige slaap en het reeds missende ondbijt zakte de moet mij in de schoenden toen ik in een bijna verlaten hostel binnen liep (wat heel normaal is om 09:00, omdat de normale backpacker in de grote stad nu eenmaal werkt) . Na dat ik een z'n 20 min op de WC heel erg hard heb zitten huilen, gaat het nu wel weer. Het gevoel van: " Waar ben ik in godsnaam aan begonnen" bezit ik nog steeds, maar de eerste stap naar een verbetering is gezet. Ik slaap de aankomende 7 dagen in melbourne!

Ik heb een kamer van 6 meisjes bedden (staapelbedden) waar van er (met mij der bij) 5 bezet zijn. Ik heb geen flouw idee wie deze meiden zijn maar daar kom ik denk ik vananvond wel achter. Wat ik nu het alleer meeste zoek is: een beetje aansluiting.....

Om dit verhaaltje toch maar een beetje positief af te sluiten.. Het word steeds lekkerder weer hier. Ik ben dan wel zuidelijk gereist, meestal betekend dat meer kou.. maar het word hier steeds warmer.

Op naar de zomer dus!!!

  • 03 September 2012 - 09:00

    Papa:

    Hoi Valérie,

    Ik opende mijn mail en zag je verslag; met het tijdsverschil is het hier nu ma ochtend 8.15u. En ik besefte mij net dat je nu al best een hele dag in Melbourne zit, aan het rondlopen bent op zoek naar gezelligheid... En heb je al een beetje wat gevonden .. ? Lijkt mij erg moeilijk zo in je eentje in een wereldstad, zeker als het tegenvalt en nog niet meteen hebt gevonden waar je naar zocht. Al zoekende kom je toch misschien wat tegen waar je wat aan hebt, al is het maar heel erg klein... En dan heb je iets gevonden om misschien verder op te bouwen en kom je tot de ontdekking dat het goed was dat je verder zocht en gezien hebt dat je het helemaal zelf heb gedaan; je bent ongelofelijk trots op je zelf !!. Je pakt tijdens je zoektocht je schrift met je knuffelnaam om alles, maar dan ook alles op te schrijven, wat je mee maakt met je positieve maar ook negatieve emoties, dan ben je ze kwijt en kan je weer verder..., zo ga ik nu verder op je mail.

    Reusachtig hoe je het doet; ik ben erg trots op je.

    Sterkte !,

    Liefs Papa

  • 03 September 2012 - 20:20

    De Kuipéries:

    Valerie, wat een stoere meid ben je toch! Zo ver in een vreemd land, niet gek dat je af even je tranen de vrije loop moet geven... maar daarna weer vol goede moed op naar je volgende avontuur... want hier kijk je de rest van je leven op terug!

    Genietze meid!
    Dikke kus van ons allemaal,
    en vooral van Britt en Sophie xxx

  • 04 September 2012 - 16:26

    Ruth:

    Heey valerie,

    ik krijg elke keer een melding als jij weer wat geschreven hebt, dus i am following you;)
    keep writing you' re doing great!
    Heel veel plezier en succes

    Liefs,

    Ruth

  • 05 September 2012 - 14:35

    June Luiten En Astrid Van Der Hoek:

    Hoi Valerie
    Wat logisch dat je zo ontzettend moet wennen! Maar wel lastig voor je om je zo te voelen!
    Het komt goed dat staat vast!! Succes, sterkte en veel plezier. Groetjes June en Astrid

  • 07 September 2012 - 19:48

    Tante Ada:

    Hallo Valerie,
    Van je grootmoeder heb ik in het begin al wat verhalen over je gehoord. Toen ik ongeveer jouw leeftijd had(17/18 jaar) ging ik ook op pad(Cambridge en Geneve ,wat al ver weg was in die tijd) en achteraf voelt het of je de hele wereld aankon Dat denk ik nu ,maar of dat waar was ga ik nu ook aan twijfelen..
    De 3 verslagen heb ik met belangstelling gelezen en ik vind je erg flink. Je heb gelukkig ook een geestige kijk op alles en wat ben je ongelooflijk eerlijk in het beschrijven van al je positieve en negatieve belevenissen. Heel knap en als je open naar de mensen om je heen kijkt ,dan kom je absoluut wel een medemens met een zelfde inborst als je zelf tegen en zo ga je je lange weg vervolgen. Australie is een donders eind weg en heimwee hoort er bij.Wees blij dat je altijd het gezinnetje van Anneloes op het continent achter de hand hebt.
    Succes met het bedenken van interessante uitstapjes of het vinden van een klein tijdelijk baantje zoals je grootmoeder zo goed suggereerde. Ogen en oren goed open houden dan kom je er wel!.
    Ik blijf je volgen .liefs van tante Ada


  • 13 September 2012 - 16:25

    Scott:

    Hey Vallie,

    Ik zag dat ik een beetje achrter liep met je verhalen dus lees ik ze gewoon allemaal terug!
    logisch dat het soms moeilijk word, maar ik weet zeker dat als je terug bent in dit kleine landje dat grenst aan belgie, een nog kleiner landje, dat je dan weer terug wil! het zal je altijd bij blijven dat je in zo'n mooi land bent geweest!

    Veel plezier!

    gr Scott

  • 28 September 2012 - 21:24

    Brunhilde Van Vuuren:

    Hallo Valerie.

    Ik ben heb interesse in jouw wel en wee.Dus hier mijn mededling . Ik vind het geweldig dat je dit aventuurben aangegaan.Ik hoop voor je dat je het allemal kan volhouden.Het is een belevenis voor je verder leven . Wie kan en mag dit meemaken. Dus schouders eronder .Veel sukkses. Hatelijke groet ,
    Brunhilde van Vuuren.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Valérie

Ben geslaagd voor mijn havo diploma en wil de weide wereld in. Ik ga voor 7 maanden de oost kust van Australie onveilig maken

Actief sinds 25 Juni 2012
Verslag gelezen: 398
Totaal aantal bezoekers 13502

Voorgaande reizen:

11 Augustus 2012 - 17 Maart 2013

Backpacken in Australië

Landen bezocht: