Week 4: Vallen en weer opstaan - Reisverslag uit Canberra, Australië van Valérie Lynden - WaarBenJij.nu Week 4: Vallen en weer opstaan - Reisverslag uit Canberra, Australië van Valérie Lynden - WaarBenJij.nu

Week 4: Vallen en weer opstaan

Blijf op de hoogte en volg Valérie

13 September 2012 | Australië, Canberra

Na een week in Melbourne te zijn geweest ben ik nu weer terug (voor heel even) in Canberra. Alleen om mijn trip veder langs de oost-kust te plannen. Te minste dat dacht ik. Het gezin waar ik nu verblijf (en waar ik in het begin ook al even heb gezeten) gaat namelijk binnen een paar weken verhuizen. Ik heb dus de afgelopen tijd op mijn painting skills kunnen oefenen. De job is nog niet geklaard dus ik ben hier de aankomende dagen nog wel even me bezig. Het plan is nu om de verf job af te maken en hier te blijven hangen tot dat ik mijn verdere trip heb uitgedacht.

Over Melbourne:
Zo als ik in mijn vorige verslag ook a liet merken waren de eerste dagen van Melbourne nou niet echt bepaald een feestje. Het is mentaal toch veeeeeel zwaarder dan ik han ik had voorzien. Ik had van te voren (in Nederland) bedacht dat de aansluiting naar andere mensen toe een stuk makkelijker zou zijn en er veel meer backpackers alleen reisde. Dat valt behoorlijk tegen. De meeste mensen die hier voor een langere tijd naar toe trekken, gaan met ze 2/3e of in een grotere groep. Dit maakt het lastig om je zo maar bij aan te sluiten. individuele zoeken mekaar nu een maal sneller op. Ook heb ik de Nederlandse golf van backpackers (2 jaar geleden) gemist en zit nu midden in de Aziatische golf. Dat betekend dat de verhoudingen van mensen in een gemiddeld hostel als volgt zijn: 80% Aziaten 15% Europeanen en 5% overig. Met Aziaten is niks mis, ze zijn alleen een heel stuk afwachtender. Dat maakt het voor mij dus nog moeilijker om aansluiting te vinden. Gelukkig kreeg ik op donderdag de mogelijk om me aan te sluiten bij een groep bestaande uit allerlei nationaliteiten. Dit maakte mijn verblijf een stuk gemakkelijker om dat ik niet de hele dat alleen dingen hoefde te doen. En dat is een van de dingen die ik hier het slechtste trek

Ondanks dat het mentaal een redelijk zwaren week was heb ik toch wel wat gave dingen gedaan. Zo heb ik een toer gemaakt langs de Great Ocean Road, ben bij de aan land koming (s'nachts) van de Australische pinquins geweest, heb op een van de aller hoogste gebouwen van Australië gestaan, de 12 Apostelen gezien en een kangoeroe gevoerd. Geen slecht lijstje voor mijn eerste 7 dagen.

Met mij persoonlijk gaat het wel oké. Ik ben redelijk over de eerste klap van " het alleen zijn" heen en probeer er nu maar het beste van te maken. Wat ik heb uitgevonden is: zo lang ik bezig ben, gaat het beter. Dus..? gewoon je hele dag vol plannen. Dat gaat op een gegeven moment financieel snijden, maar dat zie ik dan wel weer. Een baantje zoeken is trouwens hier niet zo makkelijk als in Nederland. De mensen ruiken bijna dat je een backpacker bent en dus niet voor lange tijd (voor hun het voordeligst) blijft. Hierdoor word je al snel afgewezen. Hoe ik het hele plaatje dus rond ga breien weet ik nog niet. Wat ik wel heb besloten is dat ik liever een kortere periode alles er uit haal wat er op dat moment in zit, dan dat ik een langere tijd pak en alleen maar me zelf tegen kom.

Hoelang ik nog in Australië ga blijven is nog niet duidelijk en daar ga ik voorlopig ook nog geen beslissing over nemen. Ik zie wel. Ik wil eerst de dingen doen die ik gewoon wil doen. En dat duurt zo lang als het duurt.

Haha ik begin het al redelijk te leren als control freak zijnde!

  • 13 September 2012 - 10:12

    Annett Jager:

    Hoi Valerie,

    Lekker doorgaan daar down under, geniet van alles en maak er een mooie tijd van,
    Annett Jager

  • 13 September 2012 - 10:39

    J. Sietsma:

    Vallen en opstaan zeggen ze vandaag ook bij de VVD: 41 zetels voor jouw partij.

  • 13 September 2012 - 11:31

    Rachel Marring:

    Hee Val,

    Bijzonder om te lezen dat je van je controlfreak zijnde afstapt, wat me overigens voor jou heel fijn lijkt op zo'n trip! Ik denk ook niet dat je het moet gaan zien als "tijd uitzitten", gewoon doen wat goed voelt en je ziet het wel. Misschien tot over een maand al, of misschien over een half jaar? Ik hoor van je!

    Knuf

  • 13 September 2012 - 13:43

    Anouk:

    Hee val!
    Dat is lang geleden!
    Ik kan me nog herrineren op het hwi dat je het er al over had en dat je moest bezuinigen en daarom niet meer er tussen uit sneakte om naar de appie te gaan.
    Wat een lef heb je om maar even in je eentje naar Australie toe te gaan.
    Heel veel succes en ik zal je nog wel volgen(:

    Liefs Anouk

  • 13 September 2012 - 16:21

    Scott:

    Hey Vallie,

    Zo te horen heb jij het daar prima naar je zin!
    ik hoop dat het wat word met de mensen daar, en dat gaat vast en zeker helemaal goedkomen!
    Heel veel plezier en succes met het werk zoeken daar!

    Gr Scott

  • 13 September 2012 - 21:26

    Papa:

    Hoi Valérie,

    Mooi dat het steeds wat beter gaat !. Leuk om te lezen over die pinguïns en ook mooi dat je stemde op de goede partij; nu zijn we de grootste !. Je moet maar denken, die werkgever zet je er ook zo weer uit als er geen werk meer is, dus dan kan jij als werknemer ook aan andere houding aannemen.

    Sterkte en succes verder; ga zo door!.

    Liefs Papa



  • 13 September 2012 - 21:26

    Papa:

    Hoi Valérie,

    Mooi dat het steeds wat beter gaat !. Leuk om te lezen over die pinguïns en ook mooi dat je stemde op de goede partij; nu zijn we de grootste !. Je moet maar denken, die werkgever zet je er ook zo weer uit als er geen werk meer is, dus dan kan jij als werknemer ook aan andere houding aannemen.

    Sterkte en succes verder; ga zo door!.

    Liefs Papa



  • 14 September 2012 - 08:47

    Grace-Elisabeth:

    Heej valerie!

    Wat vet! vind het echt super dat je zo grote stap hebt gewaagd en nu in australie zit!
    Heel veel succes en plezier toegewenst!

    liefs elisabeth

  • 19 September 2012 - 00:24

    Mie:

    Ha die Va!,
    we hebben net geskyped en ik dacht dat je al in Sydney zat,maar mama zei net dat je dit weekend pas vertrekt.Dat lijkt me een belevenis.Ik las net op internet bij het nieuws dat de Gorilla"s die vanuit de Apenheul naar de dierentuin in Sydney verhuisd zijn(na jullie bezoek!) een babyaapje daar geboren is:Misschien herken je de moederaap nog of zij jou!Gaan als je tijd hebt,maar entree zal wel duur zijn.Ga vooral ook naar het operagebouw dat is wereldberoemd!Anneloes en Maurits waren ook in Sydney en kunnen je nog wat tips geven.Gewoon lekker toeristisch bezig zijn,je gaat zeker weer in een youth hostel?
    Vergeet niet:ieder mens moet zijn eigen leven invullen en eenzaam is iedereen.Daarom moet je contact zoeken en dat zal je heus wel lukken.Teveel contact geeft geen ruimte voor jezelf en je eigen inspiratie.Nu weet je tenminste hoe alleen omams zich moet voelen tussen die half garen.Jij hebt nog een mooie kans en bent gezond en hebt heeeel veel gezelligheid gehad zowel thuis als met je vrienden.Wees daar maar dankbaar voor.Probeer zoveel als je kunt van de geschiedenis te achterhalen: wie heeft iets gebouwd en wat kostte het en wie investeert erin.Hoe leven mensen in Sydney tov Melbourne? Hoe zit de organisatie van een stad in elkaar etc.het zal wel in jouw Bijbel staan denk ik.Ik was nog op de 50+ beurs met gratis koffie en appelgebak! Aansluitend concert van nostalgische liederen(voor het volk) en Vickey Leandros een beroemde Griekse zangeres die jij waarschijnlijk niet meer kent.Luister jij wel naar muziek?helpt prima tegen een eenzaaamheidsgevoel:koop een cd met australische muziek of bestaat die niet?ben benieuwd naar je nieuwe ervaringen hou je taai en groet Lilian van me.Tante aad en ik volgen je met interesse.Een zoen van Mie.

  • 19 September 2012 - 05:37

    Didi Maalderink:

    Hallo Valerie!!

    Hier een berichtje van ook een alleenreizende vvd stemmende backpacker! Mijn plan is om binnen 3 dagen naar Canberra toe te reizen. Mocht je er nog zijn en zin hebben in een drankje en wat gezelschap sms dan ff!!

    0451539340

    Groetjes Didi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Canberra

Valérie

Ben geslaagd voor mijn havo diploma en wil de weide wereld in. Ik ga voor 7 maanden de oost kust van Australie onveilig maken

Actief sinds 25 Juni 2012
Verslag gelezen: 357
Totaal aantal bezoekers 13506

Voorgaande reizen:

11 Augustus 2012 - 17 Maart 2013

Backpacken in Australië

Landen bezocht: