We zijn van start!! - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Valérie Lynden - WaarBenJij.nu We zijn van start!! - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Valérie Lynden - WaarBenJij.nu

We zijn van start!!

Blijf op de hoogte en volg Valérie

12 Augustus 2012 | Taiwan, Taipei

Goed dan, na maande lang zeuren en mensen informeren, ben ik dan eidelijk uit nederland vertrokken. Iest waar van ik al jaren droom, is dan eidelijk begonnen. Zo als te verwachten viel, verliep het begin van mijn rijs (natuurlijk) niet zonder opstakels. Afgezien van het altijd aanwezige emotionele moment van afscheid, zaten er bij mij een aantal ongebruikelijke hobbels in de weg. Het gezeur begon al op schiphol. Ik had alles voor mekaar. Spullen gepakt (op gewcht), téveel tijd genomen om mijn stres pijl zo laag mogelijk te houden en ook qua financien zat het bij mij oke. Tot dat ik door de 2e pasport controle liep, en ik een enorm gescheur hoorden. Zoiest als een telegraaf door midden. Ik greep meteen naar luke (mijn dag rugzak) om te kijken of alle hengsels en riemen nog wel in orde waren. Niks gevonden dus dan maar door. Door de douwane gekomen voelde ik iets raars. Het leekwel of me geulp open stond met een ventilator er tegenover. Na dat ik snel even gekeken had of ie daatwerkelijk open stond, had ik het door.... het was niet me geulp die de verkoeling bracht, maar een scheur van minmaal 7 cm. Ik was dus leterlijk uit me broek gescheurt. Heb ik weer.. mama gesmst, en die kon nog ergens een hema modeletje van daan halen. Als dat niet gelukt was, had ik 3 dagen moeten rijzen met een scheur tussen mijn benen. Na veel gedoe met mensen die persee de regeltjes ten alle tijden willen opvolgen, kwam de broek uit eindelijk bij mij terecht. Wel werd ik (na de 2e keer douwane en de bekende lichaams scan) nog even geattendeerd op het fijt dat er een hema kaartje uit me broek hing.. Oeps!! nou, gebeurt is gebeurt en weer door. Vlucht van Amsterdam naar (oogenscheindelijk) Taipei ging redelijk. Behalve dat ik niet van Amsterdam naar Taipei vloog maar naar Bangkok. Ik Moest dus 2x overstappen inplaast van de gebruikelijke eene overstap. Stress!! (dacht ik) Kon ik er ook wel ff bij hebben. Heb er tot mijn eige verbazing maar 35 min overgedaan om uit tevinen: hoe, wat, waar, wanneer en waarom. En nog wel zonder stress... Overwining op me zelf zou je kunnen zeggen. Je ziet immer zo nog iets van de wereld!

Overgens voor de mensen die nog nooit indenticontaal zijn gevlogen, je word helemaal gek van de planning. (klein voorproefje)
Ik vloog van af Amsterdam (nederlandse tijd) om 14:05. Niks aan het handje zou je denken. Lekker weertje en niet extreem druk. Je zit dan op een gegeven moment in dat vliegtuit en die stijcht op. Dan kijch je om 15:15 (nederlandse tijd) een bort met rijst vlees en groente voor je neus (je aondeten). Gaat bij mij al fout. Vervolgens gaat om 16:30 (nederlandse tijd) alle lichten uit, en word je vermaand om stil te zijn (avond slaapje). Goed ik ben ook niet de slechte, dus ik volg braaf. Vervolgens gaan om 23:00 (nederlandse tijd) de lichten weer aan en word er verwacht dat je opstaad. Het is immidels net donker, dus je standaard vrouwelijke bioklok (en ja! die heb ik ook) gaat er totaal van in de war!

Goed dan ben je eindelijk op Taipei aangekomen, is je Camera weg! Lekker begin. Wat wel chill is, is dat ik een gratis personal rond rid/loop heb gehad met een gids door Taipei. Deze man (chinees) noemt zich zelf Scott (waarscheindelijk om dat zijn originele naam niet uitspreekbaar is). Ik heb werkelijk héél Taipei gezien. Moet je niet denken dat het klein is.... met z'n slordige 2,7 miljoen inwoners.

Om een lang verhaal kort te maken, Ik heb vanavond (het is hier ni 19:07) lekker gegeten bij een bedrijf met een hele grote gele M ;). Klein (mega groot!!) acafietje gehad met me visa voor Australie.. maar dat is inmidels wel opgelost.

Vanavond vieg ik om 23:55 naar Sydney, Waar ik (als alles voor 1 keer is goed gaat) om 11:05 (australische tijd) zal aankomen.

IK ben er bijna, ik ben er bijna, maar toch niet helemaal. Ik ben er bijna, Ik ben er bijna, Maar toch niet helemaal.

Heel veel liefs, live vanuit Taipei

Valerie

  • 12 Augustus 2012 - 14:42

    Papa:

    Gaaf man, dit verslag !!.

    We konden je heeeeelang na de start volgen in de lucht (staart vleugel met Chinese roos).
    Goed (!) dat het met broek en visum goed gekomen is (was even stressen hier). Koop maar een nieuw foto toestel en bewaar alle (later indien nodig ook medische) bonnetjes maar voor declaratie bij verzekering; daarom heb ik alles afgesloten.

    Mooi dat je meteen internet hebt; ging dat makkelijk ?? Hier is het even uitvogelen waarom computer van mama het niet doet qua internet en skype (ben bezig, maar mail alles maar naar mij). Lachen grote gele M; hebben ze daar ook chicken sensation ? In je kamer heb ik een klok hangen met je Australische tijd; nu 22.45u.

    Mamma is even met Janneke en Fabienne (die daarna bij Mi gaat logeren) naar Laurien in VJK

    Ik hoop dat alles verder naar wens verloopt, veel plezier met deze mooie reis en we zijn erg trots en houden van je !!!!

    We houden contact,

    Veel liefs !, Papa

    PS: soms was ik in de stress onredelijk; sorry daarvoor

  • 12 Augustus 2012 - 15:05

    Elisabeth:

    Hi Va,
    Leuk om je eerste berichten te horen. Ik hoorde het broekverhaal al van je moeder. Leuk om later aan je kleinkids te vertellen, haha. Heb een hele gave, fantastische reis. Geniet van alle mooi avonturen. Liefs van ons allemaal uit Amerongen

  • 12 Augustus 2012 - 16:07

    Olav Maassen:

    Je bent in ieder geval op weg! Veel plezier en succes met de verdere reis!

  • 12 Augustus 2012 - 16:47

    Miek:

    Want Valerie heeft een scheur in haar broek! Dat kan ook echt alleen jouw overkomen! ;) goed nieuws om te horen dat het over het algemeen goed verloopt :) doe je nemo de groetjes in Sydney? Oh en dorieeee ook, dat is de visversie van mij ;) x liefs

  • 12 Augustus 2012 - 16:47

    Miek:

    Want Valerie heeft een scheur in haar broek! Dat kan ook echt alleen jouw overkomen! ;) goed nieuws om te horen dat het over het algemeen goed verloopt :) doe je nemo de groetjes in Sydney? Oh en dorieeee ook, dat is de visversie van mij ;) x liefs

  • 12 Augustus 2012 - 16:47

    Miek:

    Want Valerie heeft een scheur in haar broek! Dat kan ook echt alleen jouw overkomen! ;) goed nieuws om te horen dat het over het algemeen goed verloopt :) doe je nemo de groetjes in Sydney? Oh en dorieeee ook, dat is de visversie van mij ;) x liefs

  • 12 Augustus 2012 - 16:47

    Miek:

    Want Valerie heeft een scheur in haar broek! Dat kan ook echt alleen jouw overkomen! ;) goed nieuws om te horen dat het over het algemeen goed verloopt :) doe je nemo de groetjes in Sydney? Oh en dorieeee ook, dat is de visversie van mij ;) x liefs

  • 12 Augustus 2012 - 16:47

    Miek:

    Want Valerie heeft een scheur in haar broek! Dat kan ook echt alleen jouw overkomen! ;) goed nieuws om te horen dat het over het algemeen goed verloopt :) doe je nemo de groetjes in Sydney? Oh en dorieeee ook, dat is de visversie van mij ;) x liefs

  • 12 Augustus 2012 - 20:48

    Mama:

    Fijn dat je het Hema bonnetje er nog afgehaald hebt. En fijn dat onze vriend op Schiphol zo goed mee werkte om jou weer in een nieuwe broek te helpen
    Valerie wat zijn we trots dat je alle problemen zelf hebt opgelost en dat je( zomaar) naar de andere kant van de wereld reist.Je hebt het heel goed gedaan, Op zo'n afstand gebeurd altijd wel wat.
    We wachten je telefoontje af dat je bent aangekomen. want je bent er tenslotte bijna...............
    liefs, mama

  • 12 Augustus 2012 - 21:53

    Esther:

    Hi chick!
    Wat leuk om nu al wat te lezen over je reis!
    Ik wil je heeel veel plezier wensen!
    en GENIET ervoor al heeel veel van.
    Liefs, Estherr.

  • 12 Augustus 2012 - 22:49

    De Kuipéries:

    Lieve Valerie,
    Je droomreis is nu eindelijk van start gegaan!
    We volgen je graag en wensen je heel veel mooie ontdekkingen en ervaringen toe.

    Veel liefs van alle Kuipéries,
    Niek, Petra, Britt, Sophie en Lune

  • 14 Augustus 2012 - 15:24

    Rachel:

    hahahaha! ik moet zeggen Val, je overtreft jezelf:) super leuk en goed om te lezen dat je jezelf redt in t buitenland. Hoop dat je zonder al te veel struggels veilig in Australie geland bent! Ik zal je reisverslagje regelmatig bijhouden! Liefs en heeel veel succes controlefreak ;) xx

  • 17 Augustus 2012 - 21:07

    June Luiten En Astrid Van Der Hoek:

    Lieve Valerie, Wat een leuk verslag! Wat een stress; maar dat hoort er vast bij! Heel veel plezier met alle mooie dingen die je gaat mee maken. Lieve groet June en Astrid

  • 17 Augustus 2012 - 21:33

    Jade En Ellen:

    Wat een leuk verhaal Valerie en wat een spannende reis! We vinden het heel leuk om je te volgen maar zullen je ook missen bij de trainingen....... Groetjes!

  • 28 September 2012 - 19:38

    Nichtje Quirine Uit R'dam:

    Dank zij me moeder,kan ik je volgen..heb je al wel gesproken,ff lekker de tijd nemen voor je verhalen..xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Taiwan, Taipei

Valérie

Ben geslaagd voor mijn havo diploma en wil de weide wereld in. Ik ga voor 7 maanden de oost kust van Australie onveilig maken

Actief sinds 25 Juni 2012
Verslag gelezen: 1216
Totaal aantal bezoekers 13516

Voorgaande reizen:

11 Augustus 2012 - 17 Maart 2013

Backpacken in Australië

Landen bezocht: