week 11: Boeren platte land - Reisverslag uit Cooroy, Australië van Valérie Lynden - WaarBenJij.nu week 11: Boeren platte land - Reisverslag uit Cooroy, Australië van Valérie Lynden - WaarBenJij.nu

week 11: Boeren platte land

Blijf op de hoogte en volg Valérie

26 Oktober 2012 | Australië, Cooroy

De afgelopen maand heb ik een beetje doeloos rond gezworven dus het werd weer eens tijd voor wat vastigheid en ritme. Ik verbleef de afgelopen 2 weken bij de zus van vrienden van me ouders. Deze vrouw is getrouws en woont op een boederij midden in de bergen. Conclusie: geen telefoon verbinding mogelijk afgezien van een sateliet telefoon. Tot mijn uiterste verbazich hebben ze wel een redelijk snel werkend WIFi systeem. De wereld zit afentoe scheef in elkaar

Ik kom zelf uit een dorp, dus echt een stads mens ben ik nooit geweest. Maar het boeren leven hier in australie is vere weg van modern. Water word hier opgevangen in grote tenks. Het regend hier alleen in het tegen-seizoen (3 maanden per jaar), dus de watervoorraad is niet onbeperkt. dat beteked dus: douchen tot max 5 min, 1 keer per dag afwassen (natuurlijk gewoon met de hand) en eenkeer per week een was draaien (dat gaat dan wel weer met een wasmachienen.. Heeel modern!). Voor simpele dingen als je post of de boodschappen moet je hier een uurtje met de auto rijden. je zit immers echt midden in het niks.

Toch heb ik me deze 2 weken niet echt heel erg verveeld. Er zijn wel eens momenten geweest dat ik dacht.. jeetje!! maar die zijn er altijd en zullen er ook altijd blijven. Wat ik de afgelopen weken heb gedaan is voormij best wel typisch voor het platte land. Ik heb kalfjes de vles gegeven, kippen gevoerd, traktor gereden en eieren geraapt.

In de eerste week dat ik hier was is er een nieuw kuikentje geboren. Dat is hier een hele heppening aangezien deze mestal in de eerste dagen na zijn geborte dood word gepikt door mijn moeder. Maar dit kuikentje was de eerste 4 dagen van zijn nog prille leven goed doorgekomen en kon al redelijk op eigen benen staan. Om dat ik opbezoek, en het dus een beetje een speciaale gelegenheid was mocht ik de naam kiezen voor het kuikentje Wat veel mensen niet weten, is dat ik een bijnaam heb: Freek (is een NSK, hockeyzomerkampen, dingetje). er loopt hier dus nu een kuikentje rond met de naam Freek! hoe cool is dat!

Veder heb ik weer een van mijn puntjes op mijn "must haves" lijstje bezocht: The Australian Zoo. IK weet niet of mensen steve irwin "the crocodile hunter". Dit is zijn dierenthuin. Hij leeft heleaas niet meer, maar zijn dierenthuin is zeker een bezoekje waart. Ook heb ik de romelmakrte van Eumandie bezocht. Dit is de grootste van heel Australie. Even voor jullie inbeelding: IK denk net zo groot als de binnenstad van Amersfoort (alle plijnen langestraad). echt huge dus!

Voor dat ik naar het boeren platte land vertrok heb ik Brisbane bezocht. Mocht je ooit op vakantie willen naar Australie maar heb je geen zeeen van tijd. Sla Brisbane maar gerust over. Er is echt geen klap aan. Het is een stad, das waar.. maar je kan er als toerist helemaal niks.

Morgen stap ik weer op de trein, voor en 5 uur durende rid. Ik kom dan aan in Harvey bay. Een redelijk klein plaatse die bekendstaad om zijn walvis en dolfijne excursies. Die kan ik natuurlijk niet missen. Het plan is om een paar dagen hier te blijven hangen. Ik word dan opgehaald voor een drie-daagse 4-weel drive excusie over het prachtige fraser eiland. Veder staan er nog kite-surf lessen, en een zeil/snorkel/duik tocht op het programma voor de aankomende weken.

Qua week heb ik weer het andere uiterste tepaken. Heb ik het nog zien sneeuwen in Melbourne en Canberra, Zit ik nu in de stikkende hitten. Het is hiet gemiddeld z'n 35 graden. We hadden begin deze week zelfs 47 graden op de termostaat staan. Resultaat: Mijn mobiele telefoon crechte uit zich zelf. Na een tijdje prutsen doet hij het nu wel weer.. maar het is niet heel erg goed voor je hard als dat soort dingen te vaak gebeuren. Hoe veder ik noordelijk trek hoe warmer het word.

Lucky me!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cooroy

Valérie

Ben geslaagd voor mijn havo diploma en wil de weide wereld in. Ik ga voor 7 maanden de oost kust van Australie onveilig maken

Actief sinds 25 Juni 2012
Verslag gelezen: 440
Totaal aantal bezoekers 13462

Voorgaande reizen:

11 Augustus 2012 - 17 Maart 2013

Backpacken in Australië

Landen bezocht: